neděle 29. května 2011

Setsuna F. Seiei

Setsuna F. Seiei je moje nejoblíbenější postava z anime Gundam 00. Myslím. Asi. Opravdu.
Ono je to totiž složité a horší než Sofiina volba :-).
V minulém anime příspěvku (Alto Saotome) jsem se zmínil, že to, co v Gundamu není je Alto Saotome. Jenže aby nedošlo k omylu! Myslel jsem tím to, že v Macross Frontieru alespoň pro mě existoval od začátku do konce víceméně jednoznačný favorit a volba byla snadná. A to je ta výhoda Macrossu nad Gundamem:-).
V žádném případě jsem tím nemyslel, že by byl Macross lepší než Gundam nebo že tam není do koho se zakoukat!
Problém Gundamu je ten, že je tam příliš mnoho lidí (no dobře - mužů:-)), do kterých se právě s úspěchem zakoukat lze. Až příliš mnoho! S krátkými, polodlouhými i úplně dlouhými vlasy...



Ano - všechno jsou to muži. Hotový bishounen safari.
A pak si vyber, Sebastiánku, že:-)
A to byli jen piloti Gundamů - o sličných nepřátelích, kterými se to jenom hemží, ani nemluvě... Občas jeden vážně neví, na čí straně stát...
To, na čí straně stát, je komplikované, i když se člověk oprostí od luzného zjevu protagonistů - on totiž Gundam rozhodně nemá černobílé pojetí; každá ze stran má svou pravdu... Tohleto akční anime z blízké budoucnosti je hodně na politicko-vojenské téma; nutí člověk přemýšlet - o současné politice, mocenských šarvátkách, i o něčem tak příšerném, jako je náboženský fanatismus, občanské války a války o zdroje... a o tom, že člověk nemá právo expandovat do vesmíru, dokud si dole na zemi neuklidí vlastní chlívek...
Klíčová otázka, která se prolíná celým příběhem, by se dala shrnout do věty "Proč se lidé musí navzájem tolik nenávidět?"

Kupříkladu můj milovaný Setsuna (16 let) je bývalý dětský žoldák z Kurdistánu - jako hodně malému mu (a dalším dětem) ve jménu Boha vymyli mozek a nájemný zabiják ho vycvičil co a jak. První cíl - vystřílet vlastní rodinu... Při všem tom zabíjení pochopil jediné - že Bůh na tomhle světě není... a že on tedy rozhodně odmítá v jeho jménu zemřít... pak se jako anděl snesl z nebe obří stroj Gundamu a...
Ale tohle se dozvíme jen tak mimochodem při vlastním ději Gundamu... jako i to, že Halelujah (černá dlouhá patka, oranžový stroj) pro změnu uprchl z tajného vojenského zařízení, kde ze sirotků dělali genetickými úpravami dokonalé vojáky...
Co postava, to příběh, který by vystačil na vlastní anime.

Celý název tohoto skvělého anime zní Mobile Suit Gundam 00 a je z dílny Seiji Mizishimi - tj. renomovaného autora Fullmetal Alchemist. Ale to kupodivu není důvod, proč jsem na něj natrefil :-).
Důvodem byl sličný japonský krasavec Miyano Mamoru, který propůjčil hlas jedné z postav - je to zpěvák a seiyu (tj. herec, který propůjčuje hlas anime postavičkám). Měl jsem stáhnutých pár singlů, nějaké fotky a obrázky postav, které namluvil (mimo jiné taky Zera Kiryiu z Vampire Knights). V Gundamu to byl zcela náhodou Setsuna :-). Ty obrázky mě zaujaly - a pak jsem se dočetl, že Gundam je jedno z nejuznávanějších high tech anime, a byl jsem zvědavý...
A stačilo vidět tenhle skvělý opening:


a byl jsem ztracený. První řada má 25 dílů a vážně stojí za to. Existuje i druhá řada, ale to jsem právě ve fázi pořizování, tak prozatím nemůžu sloužit. Jen by mě zajímalo, jak z toho tvůrci vybruslí, protože konec první řady byl takový masakr, že jsem dospěl k názoru, že všichni umřeli... Ale to by nemohla být druhá řada, takže doufám, že přinejmenším někdo přežil... Třeba Setsuna :-)



P.S.: Z vlastní zkušenosti při sledování doporučuju mít při sobě tužku a papír na poznámky, aby se člověk lépe orientoval kdo s kým a jak; atlas (nejlépe politických dějin); Slovník náboženských směrů a skupin, maturitu z dějepisu a pakl papírových kapesníků... Jo, přiznávám, řval jsem u toho jak želva...

Žádné komentáře:

Okomentovat