pátek 20. května 2011

Neurowear

Objevil jsem úžasný článek, o který se zkrátka musím podělit! Japonci plyšová ušiska zkrátka milují - viz dále, převzato z O.S.E.L .. tedy Objektive.Source. E-learnig :-)

Přítulná kočičí ouška ovládaná myslí


Vše nasvědčuje tomu, že Japonci, i přes problémy ve Fukušimě, rozhodně nejsou na kolenou. Kvůli přehnanému antimilitarismu sice nemají vlastní roboty schopné práce v tavícím se jaderném reaktoru a musejí si je půjčovat v zámoří, ale zato stvořili velmi pěkné elektromechanické kočičí uši, které se hýbají podle duševního rozpoložení majitele.

Šťastným výrobcem je japonská společnost Neurowear, známá výrobou různých módních doplňků ovlivnitelných mozkovými vlnami. Nové kočičí uši se jmenují nekomimi, což je obecný výraz pro kočičí uši, hojně používaný v japonských anime komiksech pro kočičí ženy nejrůznějšího druhu. Podle Neurowearu tyto kočičí uši jednoduchým způsobem prozradí náladu majitele. Jsou vzpřímená, když je koncentrovaný, při pobavení se úhledně vrtí a schlíple leží, když je jejich majitel unavený nebo znuděný.



Lidé z Neurowearu nedávno předvedli elektromechanické nekomimi na veřejných akcích a očití svědkové potvrzují jejich zábavnost. Je prý ale otázkou, nakolik vlastně lidé svá nekomimi opravdu kontrolují a zda se mohou v manipulaci s těmito oušky v průběhu času zlepšit. Každopádně jde o velmi zajímavý výtvor, který přesahuje svoji zřejmě nepříliš valnou kvalitu a prvoplánovou roztomilost. 
Tenhle koncept by mohl být například rozpracován a využit pro lidi s výraznými komunikačními těžkostmi, ať už fyzického nebo mentálního rázu.
Podle komentátorů je zajímavé i sledovat reakci kolemjdoucích, protože strojové kočičí uši reagující na náladu významně mění základní vzhled lidské tváře a tím pádem i způsob, jak majitele uší vnímají jiní lidé. Rozhoduje spíše zjevná roztomilost oušek nekomimi anebo silněji vnímáme proměnu, kterou majitel uší podstupuje? Tímhle vynálezem se vlastně vracíme zpátky k dávným předkům. Mnozí primáti totiž vyjadřují emoce pohybem ušních boltců, kdežto lidé mnohem snadněji používají obličejovou mimiku a ušní svaly máme hodně nefunkční. Nekomimi tudíž pozoruhodným způsobem mění pravidla hry.



Elektromechanické kočičí uši jsou dalším milníkem v evoluci produktů schopných naslouchat mozkovým vlnám a reagovat na ně. Jejich vývojem to ale samozřejmě nekončí. Podle odborníků lze v tomto směru brzy čekat další novinky, sofistikované konzole i veselé hračky.

Nekomimi v akci. Kredit: Neurowear.

Pramen: Wired.co.uk 5.5. 2011

Hned bych jedny bral!


14 komentářů:

  1. Zrovna dneska jsem o tom taky četla..^^ Chtěla jsem vyzjistit, co za taková ouška chtějí, ale už jsem se nedostala, ty jsi zjistil?

    OdpovědětVymazat
  2. Bohužel taky ne. Ani jsem nevypátral, jestli už se to vůbec dá koupit - měl jsem z toho takový dojem, že to teprve vyvinuli a zveřejnili... Že by dodali na trh, to nikde ani slovo... Ale hejbou se hezky :-).

    OdpovědětVymazat
  3. Já mám pocit, že ikdyby s tím teď začli tak tohle zrovna se rozšíří rychle. A hejbou se úžasně. Akorát tak přemýšlím, taková ouška na tebe potom nabonzují úplně všechno..:D

    OdpovědětVymazat
  4. Když jseš chlapeček, tak nejen ouška :-). No jo, ale je to tady zase - o klucích v článku ani slovo. A to se tam odkazují na mangy a anime - a pokud já vím, tak nejslavnější stvoření s ušima je přece Ritsuka! Chlapeček...

    OdpovědětVymazat
  5. Kdo nezná Ritsušku je barbar.. (a pak je ještě jedno ouškatý anime, takový hodně ouškatý s šíleným názvem.. něco na "U".. a tam je hlavní hrdinka slečna..^^)

    OdpovědětVymazat
  6. Ale když o tom tak přemýšlím, tak většinou jsou vážně oouškovaní chlapečci..:-)

    OdpovědětVymazat
  7. Ach, som z nich namäkko. Úžasné ušišká :) Chcem, chcem, chcem :)
    M. h.

    OdpovědětVymazat
  8. http://www.electrictv.com/?p=4735
    “Necomimi” will be released in the end of this year. A price and the color are undecided.”
    more info http://neurowear.net
    JD

    OdpovědětVymazat
  9. Hiroko: Viď, většinou to jsou kluci... ale tady v Evropě (střední)se vždycky tváří, jako by to byla holčičí záležitost. Kdyby sis někdy vzpomněla na to anime na "U...", budu moc rád - doplním si vzdělání :-). Abych zase nebyl zabedněný holčičím směrem. Ritsuka má ovšem na svědomí mou vášeň k uším - byl první a nepřekonatelný. A přiznávám, že k němu mám i takový hodně osobní vztah - jeho životní zážitky hodně připomínají ty moje :-(. Na druhou stranu ale nezávislí pozorovatelé uvádějí, že když mám vlasy natmavo a své modré uši originál Ritsuka z Hongkongu, podobnost je i vizuální:-). NO, možná mi chtěli udělat jen radost...
    JD: Moc díky za doplnění našich kusých informací - teď už nezbývá, než na konci roku bedlivě sledovat trh a napsat Ježíškovi.

    OdpovědětVymazat
  10. To anime na u je "Utawarerumono", klidně se přiznám, že jsem viděla jen několik dílů .. Nijak extra mě to nenadchlo. Nejlepší ouškatý anime je prostě Loveless..:-) Ritsuška je prostě.. úplně všechno.

    OdpovědětVymazat
  11. Jéj, to je úžasné ^^ A teď kdybych si to vzala já u nás, tak na mě všichni koukají jak na největší pako.. :)

    OdpovědětVymazat
  12. No, v článku by se našel minimálně jeden důkaz, že autor nepatří zrovna mezi otaku. :-) A vzhledem k tomu, že já se taky nepočítám mezi zažrané fanoušky japonských kreslených příběhů (je to jen jeden z dalších mých koníčků, ale rozhodně ne ten hlavní), a přesto to poznám, je to už na pováženou. Nejvíc mě asi zarazil "anime komiks". Tak trochu oxymoron, ne?
    A o tom, že asi nejznámější ušatá postava je Ritsuka Aoyagi, není sporu. Důkazem toho je, že ho zná i člověk, který za celý svůj život zhlédl jen asi šest anime seriálů a doma má pouhé tři mangy. :-) Ale možná, že je Ritsuka tak známý proto, že je to chlapeček ze shounen-ai mangy - a ty jsou dost populární, aspoň v těch kruzích, ve kterých se pohybuju já.

    OdpovědětVymazat
  13. http://www.amazon.co.jp/dp/B007YNBOJM
    tzn. cca 3200,- Kč
    JD

    OdpovědětVymazat
  14. MITSUKO UTSUMI
    Dá se to koupit i v čeaku mám je doma a jsou zkveělá nosiím je i do školy stojí na jedněch stránkaách kolem 2,5 tisiíce ale stoji to za to jen jsem je dlouho neviděla sebral mi je bratr spolu s mýmy plyšáčky vocaloidů a lízátkama prej už jsem na to moc velká ..no asi ma pravdu ale stejne..

    OdpovědětVymazat