pátek 15. června 2012

Rozloučení

Jak už někteří z vás ví, ze středy na čtvrtek v nočních hodinách nás náhle opustil náš stařičký notebook. Slyšel na jméno Charles. Asi se ho dotklo, že jsem se o něm odpoledne vyjádřil jako o staré plečce, a tak se rozhodl, že svou existenci u mě ukončí. Když jsem ho přenášel, vrhl se z mé láskyplné a milující náruče vstříc linoleu na podlaze s úmyslem spáchat sebevraždu.
Povedla se mu stylově - přímo umělecky.
Trefil se na hlavičku, teda na hranu monitoru - roztříštěné tekuté krystaly pak vytvořily hotovou abstraktní malbu hodnou Tate Modern nebo galerie Saatchi:-).


Rozloučení s drahým zesnulým se uskutečnilo v úzkém rodinném kruhu, za spoluúčasti lahve značkového chilského vína odrůdy souvignon blanc (z oblasti Central Valey).
Zavzpomínali jsme, jak trpělivě snášel mé neustálé přehrávání Stargate SG-1 během zkouškového období, stejně jako instalaci azbuky před zkouškou z ruštiny, jak něžně a nevtíravě hřál zkřehlé prstíky, a čím víc stárnul a přehříval se, zvládl i doohřívat na něj stavěné chládnoucí hrnky kafe...
Stoicky fungoval jako jídelní podnos se zabudovaným mp3 přehrávačem, jen s občasným remcáním uchovával a přehrával tuny mých detektivních seriálů, fotky z Londýna, literární pokusy i nudné školní práce...
Zrušil jsem na něm 2 DVD mechaniky a tu třetí už jsme raději připojovali externě:-).
Nikdy nedělal rozdíly mezi mými "omalovánkami" (rozuměj mangy a anime:-D) a bratrovou forenzní vědou - u všeho se kousnul stejně odhodlaně.
Ke konci svého úspěšného a na noťas průměrné kvality i vcelku dlouhého života už sice spíš připomínal designový vaflovač (a stejně tak žhavil), ale nebýt mého nešetrného zacházení, mohl tu s námi strávit ještě nějaký čas...
Omlouvám se, Charlesi. Doufám, že se ti v křemíkovém nebi bude líbit!


Ovšem jak se říká: "Král je mrtev, ať žije král!" - v našem případě tedy spíš královna nebo princezna...
Její veličenstvo Princezna Toshiba I.:


P.S.: A jelikož jsme se posléze dozvěděli, že všechna naše data budou zachráněna, mohli jsme od truchlení plynule přejít k oslavování. Dokonce i Justýnek, protože se do té doby klepal strachy, že přišel o své krásné nové fotky :-):



9 komentářů:

  1. To je ale esteticky rozbitý notebook! Tohle bych si snad i pověsil na zeď. :-D I s tou klávesnicí - a vydával bych to za nejmodernější umění. Určitě by netrvalo dlouho a podobná díla by se objevila i v Tate Modern. :-)
    Doufám ale, že v té sklenici, ke které se Justýnek tak lísá, není nic ostřejšího než dětské rychlé špunty. Nezapomeň, že podávání alkoholu je mládeži do 18 let zakázáno. (No jo, já vím - já mám co mluvit, když svému sedmnáctiletému bratrovi dovoluju cigára a ještě ho fotím, jak vypaluje. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sice je tam víno, ale Justýnek měl dovoleno pózovat, ne popíjet:-). Ale cucnul si a říkal, že chutnalo - aby taky ne, za ty prachy:-). Na trachtaci za drahého zesnulého je ale třeba jen toho nejlepšího! Škoda, že už došlo:-(

      Vymazat
  2. Já vím, že bych asi měla truchlit spolu s tebou, ale já se nemůžu nechechtat:-D Charlesův odchod byl jistě bolestná ztráta, ale Toshiba je dobrou nástupkyní sira Charlese:-)

    Můj milovaný Fujistsu se přehřívá od prvního okamžiku, co ho mám. Nejlepší chlazení je otevření okna:-D Holt Fujitsu si řekl, že bude teplý:-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klidně se chechtej, my už taky netruchlíme.Všechno nakonec dopadlo víceméně dobře - až nato vybílené konto:-).
      Konec konců,když mi bude smutno, vždycky můžu Charlese vytáhnout ze skříně a použít jako podsvícený obraz:-)

      Vymazat
  3. Je mi jasné, že je to tím foťákem - dokážou dneska neuvěřitelné věci - ale přesto mi to nedá. Ta sklenice s vínem vzhledem k Justýnkovi - to je poměr! Kdybych byl na jeho místě, tak bych se snad i bál. A na té první fotce tak trochu vypadá, jako by z úmrtí Charlese měl snad i radost: "Tak, a teď už tu Charles není, teď už tu budu jenom já. Já!"
    :o)
    JD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, radost v tu chvíli Justýnek měl - celou tu bezesnou noc jsem mu totiž šeptal do ouška, jak jsem hrozně rád, že se nestalo něco jemu - na rozdíl od noťasu, který si člověk zkrátka zajde koupit do obchodu, je Justýnek nenahraditelný. I kdyby si člověk objednal všechno jako prvně, stejně by získal úplně jinou osobnost - protože každý je originál a druhý Justýnek prostě není...
      No a taky už v tu chvíli věděl, že i čerstvé fotky z toho dne budou zachráněny:-)

      Vymazat
  4. No tedy! Omlouvám se, že jsem se taky smála... (měla bych se stydět, ale nejde to, fakt...)
    Gratuluji k nové Princezně, fotky jsou super. Všechny a k té poslední můžu jen dodat "na zdraví a dlouhý život Toshiby!" :D

    OdpovědětVymazat
  5. Charles s vámi žijde dál! Nedovolí, abyste na něj zapomněli! Sláva Charlesovi! A ještě se z něj stal umělecký kus - to je sen každého vysloužilého noťásku:-D

    OdpovědětVymazat
  6. Ještě k fotkám - tyhleuž jsou zase jenom z mobilu,protože půjčený foťák už jsme vrátili. Takže to není nic moc. Ale protože poslední photoshot se podařilo z Charlese zachránit, tak ještě nějaké pěkné (a velké) fotky budou,jen co je protřídím...

    OdpovědětVymazat