středa 4. července 2012

Unaveni sluncem

Ne, v žádném případě to nebude o filmu Nikity Michalkova,je možno si oddechnout! :-)
Jen nám s Justýnkem tak přišlo, že by to byl výstižný název, protože jsme celí unavení z toho, co ta bláznivá koule žhavých plynů předvádí...
Dnes ale byly na nebi i mraky a Justýnek se do nich zakoukal - a pořád do mě šťoural a škemral, ať mu udělám letní fotky se sluncem a mraky.
Tak jsem se pokusil :-).







Původně jsme toho chtěli zkusit ještě víc, ale nedalo se to vydržet. I tak se autor obává, jestli při svém zaujetí nechytil úpal nebo úžeh... nebo jak se to potvorstvo vlastně správně jmenuje...
Každopádně jsme z toho s Justýnkem kapku znaveni :-)

20 komentářů:

  1. Fotografování je náročný sport, zvykejte si. :-D
    Ale vaše obět přinesla ovoce. Moc krásné fotky! Hlavně ty "ležaté" (ty, co na nich Justýnek leží a dívá se do nebe a je tam i kousek paneláku). Vím, že už jsem s tím trapnej, ale mohli byste zkusit odraznou desku - projasnila by Justýnkovi obličej a dodala světýlko do oka při focení v protisvětle (nebo proti obloze). A nemusíte si ji kupovat, můžete si ji i vyrobit z alobalu (použijte "rubovou", matnější část, ta odráží světlo líp). Čím větší, tím lepší, ale u našich kluků stačí i menší, řekněme 30x20 cm. (No a nebo obětujte 200-300 Kč a pořiďte si profesionální. :-) Její výhodou je i to, že je větší, takže se dá o něco dobře opřít a ty máš pak obě ruce volné. Ono fotit jednou rukou by se nemělo ani s kompaktem. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nám se ty "ležaté" taky líbí nejvíc - a úplně nejvíc ta předposlední. Jinak to moc nevyšlo tak, jak jsme si představovali - teda jak chtěl Justýnek:-). Původní záměr byl, aby byly lépe vidět mraky... Jenže mraky moc nespolupracovaly:-) Musíme si počkat na lepší mrakotvornou činnost, až budou takové ty fakt husté s ostrými okraji a nebe víc modré... no prostě jako je v Anglii skoro každý den a tady jen málokdy:-)
      A ta dobrá rada s deskou... myslel jsem, že mě znáš líp:-). Copak já bych vyráběl něco, co se dá koupit? :-)

      Vymazat
    2. To mi došlo hned, jak jsem dopsal ty rozměry. :-) Proto jsem přidal poznámku v závorce, že se dá i koupit.
      Tohle by ti vážně mohlo pomoct. Foťák je totiž dost hloupý a neví, jak to chceš. Měří množství světla tak, aby výsledkem byla střední šedá, takže je mu jedno, jestli fotíš papír nebo haldu uhlí - obojí prostě vyfotí tak, aby to bylo našedlý. Takže ty to musíš ovlivnit korekcí expozice (jak ti vysvětloval tvůj guru, na sněhu musíš přidat, jinak by byl šedej, resp. namodralej). :-) Blbý je , když na scéně jsou výrazně tmavý místa a výrazně světlý místa. To prostě foťák "nepobere", takže se řídí podle toho, čeho je víc. A výsledek? Dobře exponovaný mraky a tmavý Justýnek, popř. dobře exponovaný Justýnek a světlý mraky. Ale kdybys přidal Justýnkovi do tváře trochu světla odraznou deskou, nebyl by pro foťák tak "tmavým místem", takže by nemusel ty mraky zesvětlovat, ani by nedělal Justýnka proti mrakům tak tmavého (ve snaze zprůměrovat všechny odstíny na fotce na steředně šedou).
      Toliko tipy od naprostého, ale nadšeného amatéra. :-)

      Vymazat
  2. Na první fotce Justýnek vypadá, jako by říkal "proč já, já se nechci usmažit!" a na té poslední to už vzdal:-) Snad jsi ho pak nemusel oživovat:-) Hlavně musí dodržovat pitný režim a svůj světlý čumáček na slunce moc nevystrkovat:-D

    Myslím, že by mě Aralt rovnou poslal k šípku, kdybych po něm chtěla pózování ve vedru (on by mě tedy poslal k šípku za každé pózování - kromě čelenek...). No nic, nebudu pošuka pomlouvat:-D

    Žabža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidíš - a přitom to byl jeho nápad!
      S mokrou hadrou na čele tu teď ležím já:-)
      Myslím,že jeho výraz je odrazem zoufalství nad mým neumětelstvím :-)

      Vymazat
    2. Jo tak! To je mi tě líto, snad přežiješ:-)
      Prosím tě, neumětelství... Justýnek byl taky usmaženej! A blouznili jste pak? Ukázala se vám fata morgana?

      Počkat! U vás včera svítilo slunce? V Praze lilo a hlavně večer lilo jak z konve!

      Žabža

      Vymazat
    3. To ne - opravdu?! V Praze mají déšť?! Celý den?! Ten luxus! :-)
      U nás nesprchlo, ani nepamatuju:-(. Asi nebydlíme "místy" - v předpovědích vždycky říkají "místy bouřky a déšť", ale u nás nic. Blýská se a hřmí, ale jen tak na sucho...

      Vymazat
    4. U nás taky lilo. Včera a předevčírem, vždycky večer. Předevčírem v noci dokonce padaly kroupy jak "baseballové pálky" :-D a otevřené okno mi málem zdemolovalo monitor, do kterého narazilo, když přišla vichřice. Dneska už je zase vedro, ale včera bylo celý den pod mrakem. Při focení nebylo prakaticky co odrazit, takže jsme trochu bojovaly o světlo a nakonec jsme to vyřešili delšími expozičními časy a podpěrou, na kterou jsem si položil lokty, aby se mi netřásly ruce. Stativ se tentokrát neosvědčil, dynamický fotky se s ním strašně blbě fotěj, přijde mi. Když je statickej fotoaparát, je pak tak nějak statický všechno.

      Vymazat
  3. Sebastiane, a byl Justýnek pořádně namazán? Dnes se UV index blížil k 8, aby mu to UV záření neublížilo.
    JD

    OdpovědětVymazat
  4. Když už mluvíme o mazání... My jsme vybaveni. Máme v lednici chardonnay. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, to je ono! My neměli chlast,tak jsme se nenamazali! To by se to jinak fotilo:-)

      Vymazat
    2. A nebylo by to považováno za umělecký dopping? :-)

      Vymazat
    3. Chardonnay v lednici lze určitě považovat za dobrou ochranu proti UV záření. Musí ho být ale spotřebováno dostatečné množství, aby se ochráněný jedinec nebyl schopen samovolně přesunout od lednice na Slunce.
      JD

      Vymazat
  5. U nás opravdu lilo hodně. A včerejší kroupy byly hnus. Polámalo mi to listy a květy na balkoně.

    Justýnek musí být mazán krémem s vysokým ochranným faktorem:-)

    Žabža

    OdpovědětVymazat
  6. Sakryš, sakryš, sakryš - my vlastně nebyli chráněni vůbec...:-(. Já hlavně trnul,aby Justýnek nesletěl z balkonu dolů, takže zbytek jsem úplně vypustil... Snad přežijeme bez následků.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vy jste provozovali nechráněné fotografování?!?! To vás v tý škole nic nenaučili? :-D

      Vymazat
    2. My taky máme nechráněný focení... Leda že bych přivázala kluky ke stromu nebo k lávce nad potokem:-D

      Žabža

      Vymazat
    3. Vidíš, nenaučili - státní vzdělání stojí za houbeles! Až si zas vyvzpomenu chodit do školy,najdu si nějakou tu obrostlou břečťanem, kde člověka aspoň něco naučí:-).
      Nebo tu na nábřeží Temže, kam chodili tací velikáni jako starosta Londýna, ředitel Lloydovy banky a představitel Harryho Pottera:-)
      Takže příště Justýnka uvázat za nohu na gumicuk?

      Vymazat
    4. A myslíš, že by se Justýnkovi líbilo, kdybys ho přivazoval za nohu? :-D

      Vymazat
  7. Fotky jsou super. My taky dnes fotili venku, měla jsem si přečíst radu s odrazovou deskou předtím, než jsem to napáchala. Ty světlé panenky v slunci... to bylo dílo:-D Vedro k zalknutí - zde též neprší, ale právě v tuto chvíli venku pofukuje a vypadá to, že se "něco chystá", tak uvidíme. A Chardonnay v lednici nebylo:-( Prostě celý postup špatně! Příště se namažem a vezmem si k tomu i zrcadlo :-D

    OdpovědětVymazat