čtvrtek 9. června 2011

Nový kolega

by JUKI

Vzít Bannyho (teda Sebastiánka) do muzea, to je vždycky zážiteček nad jiné obohacující a povznášející. Teď ho tu mám v rámci rehabilitace pečeného-vařeného, protože ho holt baví podniknout výstup po dlažbě z kočičích hlav nahoru na kopec a pak mi tady kramařit mezi neprotříděnými věcmi v depozitářích a objevovat perly jako "Příručku k ohledání mrtvých" z CK Rakousko-uherského ouřadu :-).
Teď mám ale kvůli němu v kanclu nového kolegu - upřeně na mě zírá (barva očí hnědá), na krku růžová mašle... No, je plyšový. Nebo z něčeho, co dřív plyši předcházelo. Možná je snad i ruční výroby.


Banny ho objevil v pozůstalosti po regionálním autorovi, překladateli a buditeli, kterou jsme nedávno obdrželi a ještě nezpracovali (prozatímně je složená dole v chodbě v hromadách) - jsou tam knihy, písemnosti, boty, buřinka, lyže (model poctivý jasan či topol), nábytek...
No a kolega. Patrně patřil buditelově dceři Helence, narozené r. 1923. Banny ho vytáhl z jedné hromady a jelikož je citlivka, nepřenesl přes srdce, že by tam měl zůstat - navíc v tom umolousaném igeliťáku, kde určitě nemůže dýchat, jak mi zamračeně sdělil.
Dokonce ho hned šel vyškemrat k našemu historikovi, co má pozůstalé předměty oficiálně na starost - jestli prý dočasně nemůže medvídek (nebo je to spíš ovečka?) být u mě v kanclu, než nabude důstojnějšího umístění... Kdo by co Bannymu odepřel, že:o)
A tak mám teď v kanclu nového kolegu. Ale jak tak na něj koukám, asi to bude kolegyně - ovečka... Nebo nanejvýš nějaký teplý beránek, vzhledem k té mašli - a tomu, že ho dovlekl Sebastiánek:o).
Šíří se z něj ovšem do okolí nezanedbatelný odér prvorepublikových vydatných mýdel na praní (či k jiným účelům), takže to tu začínám mít jako na návštěvě u nějaké bábrlinky.
Doufám, že mejdlo rychle vyčichne, je fakt hodně vydatné - a nijak extra příjemné... Že by to bylo legendární s jelenem? Je to běs.
Ovšem na nového spolunájemníka se zlobit nemůžu - má pohled, že by se kámen ustrnul (někoho mi silně připomíná:-)). Nefalšovaná prosba "Nevracejte mě, prosím, mezi ty staré škrpály..."
No, nevrátím... nějak to zkusím vydržet. Protože jestli to nevydržím a kolegu/kolegyni repatriuju z kanclu zpátky do hromady na chodbě, tak pak doma nevydržím s Bannym...

6 komentářů:

  1. Měl jsem něco podobného, chemlonově plyšového. Šla tomu oddělat hlavička, v tělíčku byla lahvička. Aj sa mi to rýmuje. :o)
    Není v tom slivovica? Ten tvar těla...
    ;o)
    JD

    OdpovědětVymazat
  2. Tak tohle je model bez lahvičky, bez oddělávací hlavičky:-) Asi byl vážně Helenky a ne starého Bartoše intelektuála... A prej už kapku vyčichl(a), tak bratr neremcá - já nevím, je to ovečka nebo co to je?

    OdpovědětVymazat
  3. Nabízím další možnost rodového, druhového, ba dokonce i plemenného zařazení nového kolegy/nové kolegyně. Dle mého názoru se jedné o druh pes domácí, plemeno pudl (zbarvení apricot). Medvídek by měl jiné uši a ovečka rohy. Každopádně je to milé zvířátko. :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Já jsem si taky okamžitě vzpomněla na pudlíka.
    Ale vítě co! Tohle je úžasné. Každý si to může převzít po svém. :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Já v tom vidím kudrnatého zajíce/králíka s ušima dolů:)

    OdpovědětVymazat
  6. Ja myslím, že ovečka to môže byť (rohy majú len barančekovia, nie?). Ako druhú možnosť typujem tiež pudlíka :)) Každopádne vyzerá veľmi dobre na svoj vek :)

    H. h.

    OdpovědětVymazat