neděle 30. září 2012

Sony Ericsson je zdatný plavec... ale nevydrží... :o)

Tohle měl být příspěvek o tom, jak jsme vzali Justýnka do hor, aby se kochal krásami podzimní přírody... Aby se o václavském volnu zvěčnil se zlatými listy, václavkami, muchomůrkami a vším možným, co podzimní les nabízí... 
Tlaková výše 1020 hPa se středem nad Maďarskem slibovala krásné počasí, tak jsme vyrazili do Hostýnských hor. Sice už zpočátku se vyskytly drobné zádrhele, když jsme kvůli Lesům ČR museli změnit plánovanou trasu, neb oni prováděli na zelené značce zcela nepochopitelnou těžbu dřeva přímo na státní svátek, ale tím jsme se rozhodli nenechat si kazit den, i když to znamenalo, že na Tesák budeme muset po žluté... Což pro neznalé je široko daleko nejhnusnější cesta pod sluncem, v mých dětských vzpomínkách babičkou označovaná mnohem jadrněji až nepublikovatelněji. Zkrátka po žluté se nechodí. Po žluté chodí jenom šílenci, kteří neví co s časem a se životem, a ne člověk, který chce jenom do Chvalčova do sámošky:-).
Justýnkovi to bylo jedno zcela srdečně, bo on se nese, že:-). A tak ochotně pózoval se zlatými listy i u lomového jezírka:



 A tam to začalo - právě v tu chvíli jsem se dopustil toho, že jsem začal kritizovat svůj mobilní fotoaparátek, že ty fotky nejsou bůhvíco a že než si našetřím na foťák svých snů, koupím si prozatím aspoň nějakou plačku za dva tisíce, protože i ta udělá lepší fotky... A to jsem neměl říkat - ne před svým věrným Sony Ericssonem, který to slyšel a rozhodl se mi pomstít. Nebo spáchat sebevraždu, těžko říct. 
Nicméně se po hlavě vrhnul do toho jezírka.
Vylovil jsem ho, utřel, odbahnil a vyklepal z něho čolky, a chvíli se zdálo, že podzimní lázeň proběhla bez následků... Leč ouha! Na dalších fotkách už začalo být vidět, že jsou tak nějak zamžené...

 

 Justýnek s houbami už na tom byl ještě hůř, ač se chudák snažil a pózoval, co měl sil:






Ano - čočka se z toho tak nějak opotila:-(. A bylo vymalováno - teda dofoceno. Kolem zuřil pestrobarevný podzim, nebe modré až do kýčova, Justýnek ochotný takřka k čemukoliv a fotoaparát kaput...
Poslední pokus dopadl takto:


Kdyby to nebylo k poznání, tak tato veskrze umělecká fotka zobrazuje slánku s pepřenkou v chatě Na Tesáku:-).
Nicméně máme tu happy end: po rozložení a následném vysušení se zdá, že se foťák rozhodl dát mi ještě šanci - když budu hodný, nebudu ho pomlouvat a přiznám, že to, že jsou fotky občas rozmazané, je mýma rukama... Přiznávám! :-)



Kdybych nepřiznal, riskuju, že s mobilu vyleze čolek nebo blešivec a kousne mě do zadku... A pak zaleze zpátky a zdechne přímo přilepený na čočku...:-).
A tím, vážení přátelé, končí poučná svatováclavská pohádka (anebo příkladné exemplum) o tom, jak není radno pomlouvat přítomnou elektroniku... Ona to totiž slyší.
Asijská elektronika má duši, přátelé.

17 komentářů:

  1. Ano, asijská elektronika má uši! Já včera vyhrožovala mému pc Fujitsu, že ho nakopnu a že ho nesnáším (včera se choval naprosto nemožně)a radši se dnes umoudřil:-D

    Ale i tak se ti report z výletu vydařil a fotky jsou fajn! Zamlžený Justýnek s houbami vypadá skoro tajemně:-D A třeba by ti čolek v mobilu dělal dobrou službu:-D

    Pořád jste na tom líp než my. My trčíme doma:-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Třeba, kdyby se čolci osvědčili, přidávali by je pak standardně - jako vybavení: internet a čolek zdarma:o)

      Vymazat
    2. Třeba jsi potřebu mít čolka v mobilu objevil ty a spácháš tak technickou revoluci:-)
      Klidně bych čolka do mobilu brala:-D

      Vymazat
  2. Sebastiane, příště asi bude nutné mít veškerou nesenou elektroniku na gumičce na krku... :o) Ale zaplať PB že se to vzpamatovalo a funguje to. V dobách ne až tak dávných, umělečtí fotografové přemýšleli, jak takových úchvatných efektů s umělým zamlžením docílit a tady to šlo samo od sebe. Mlha kolem muchomůrky dává divákovi pocit, že fotograf sám drobet muchomůrky okusil a chce všem ukázat, jak to teď vidí. :o)
    JD

    OdpovědětVymazat
  3. Můj oblíbený bloger opět nezklamal a vylepšil mi "uklízecí den" (právě jsem pomyl všechno nádobí, co jsem za tento týden ušpinil, včetně kychyňské linky a vařiče, což asi zní jako příšerná námaha, ale není tomu tak, neb vlastním jen dva talíře, dva hrnce, pánev, čtyři hrnky, skleničku, prkénko, škrabku, dvě vařečky, sběračku, struhadlo, jídelní hůlky a dvoje příbory, kteréžto náčiní neustále oplachuji pod vodovodem, když ho chci znovu použít, takže se mi nestane, že bych měl doma nezkrocenou horu nádobí). Leč čeká mě ještě zametání a vytírání + údržba sprchového koutu, která je asi nejnáročnější. Ale já to zvládnu, protože jsem nabit pozitivní energií z vašeho "krásného neštěstí". :-D
    Mimochodem, víš o tom, že svatý Václav (vévoda země české), naprosto nesouhlasí s tím, aby byla houba, která se živí tlejícím dřevem, pojmenována po něm, že ano? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To nás moc těší! Kde můžeme, pobavíme:-). Pořád lepší, jako brečet -a to jsem ještě zapomněl, jak se mi pak vlhký telefon v kapse olepil od piškotových drobků:-). Jelikož je otvírací pojezdem, chvíli se zdálo, že díky vzniklé pastě už ho nikdy nikdo neotevře:-D.

      P.S.: Sv.Vašíkovi se vůbec nedivím! Navíc je to houba vcelku i nevzhledná... To taková muchomůrka:-)

      Vymazat
    2. Vůbec největší Václavky jsou mezi obcemi Lažany, Řikovice, Jiříkov a Vidlatá Seč. Mají na délku přes 300 metrů!
      JD

      Vymazat
    3. Vidlatá Seč se mi líbí! Kam se hrabou Malé Trakaře (fiktivní ves - aspoň myslím - z povídky, kterou se zrovna snažím dopsat)!

      Vymazat
    4. Vidlatá Seč je fakt úlet:-). Ale Malé Trakaře zní taky skvěle! Určitě někde existují, alespoň v jiném vesmíru:-). Ovšem když jsem četl Emily Strange, myslel jsem si, že si překladatel Tupesy vymyslel, stejně jako Hluporady a Nudotravice... A onehdy jsem Tupesy viděl na mapě! Určitě existují tedy i Malé Trakaře,Hluporady a Nudotravice:-D

      Vymazat
    5. Jasně že Tupesy existují. Mezi Buchlovicemi a Velehradem. Tam už je Slovácko. Kraj, kde domorodci žijí ve sklepích a na libovolná místa obvykle nechodí tou nejkratší cestou. Centrum místního folklóru je sice trochu víc na jih - Plže a na východ - Vlčnov, ale Tupesy už tam patří taky. Vůbec si myslím, že Plže by měly být sídlem vlády Slovácka.
      JD

      Vymazat
    6. Mně to nedalo a zkusil jsem malé Trakaře vygůglit. Jak víme, své vlastní stránky má teď každá osada, byť by v ní žil jediný obyvatel. Leč bez úspěchu. Navíc Malé Trakaře se mají nacházet někde ve východních Čechách, hned vedle obce Velké Trakaře a Bednáry.
      Za Děčínem, směrem do "vnitrozemí" je obec s názvem Jištěrpy. Projížděli jsme tudy, když mě Crhajda stěhoval. Musel jsem si to zapsat, jinak bych si to určitě nezapamatoval.

      Vymazat
    7. Plže?! No to snad néé...:-D

      Vymazat
    8. Ano, Plže. Vypadá to tam takto:
      http://im.foto.mapy.cz//pub/big/000/034/00003461d_bd2ee3
      http://im.foto.mapy.cz//pub/big/000/03b/00003b94a_69ee2d
      http://im.foto.mapy.cz//pub/big/000/01b/00001bd09_eccecc
      jde o silně opevněný podzemní areál, v němž žijí domorodci - obyvatelé Slovácka. Živí se výhradně tekutou stravou a na povrch vystupují jen v krajním případě a to tehdy, potřebují-li doplnit zásoby oné, pro ně životodárné tekutiny. Kdysi se mi povedlo proniknou dovnitř, ovšem se zlou jsem se potázal. Ven jsem se málem nedostal, dva dny jsem nemohl chodit a třetí den jsem na sobě nacházel různá poškození kůže obzvláště na obličeji. Zasaženy jsem měl ale i kolena, lokte, rameno, dlaně a 3. Bude to nejspíš chemická bojová látka nervově paralytická a zároveň zpuchýřující, a to o to zákeřnější, že je vynikající na chuť, takže ji nic netušící oběť obvykle s radostí zkonzumuje sama.
      JD

      Vymazat
    9. Bude více než nutné ochránit národ před touto zákeřnou bojovou látkou, jejíž rozšíření mezi nic netušící lid by znamenalo opravdovou katastrofu. K boji za spasení národa procesem likvidace této látky se dobrovolně hlásím.
      JD

      Vymazat
  4. Když jsem tak koukala na tu fotku Justýnka sedícího nad vodopádem. Možná líp, že se byl koupat telefon. :D A já bych se teda bála, že mi tam Lawri zahučí. Jakože by zahučel, naschvál, abych ho musela lovit. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidím, že máme úplně stejné myšlenky - já si taky říkal "hlavně že to nebyl Justýnek!" Telefony prodávají na každém rohu a jsou jeden jako druhý - kdežto Justýnek je jediný na celém světě.

      Vymazat
    2. Přesně tak. :) Já bych rozhodně potřebovala někoho jako jističe. A nebo ho někam uvázat, asi bych si jinak netroufla.

      Vymazat