úterý 10. dubna 2012

Instalace v krajině

Včera jsme prchli jsme do lesů, abychom unikli trapným folklórním jevům spojeným se dnem zvaným Velikonoční pondělí, kdy se ožerou i členové Abstinentního spolku a v álejích je pak nablito, jak je v místním kraji zvykem. To je pak lépe prchnout do hor, abyste nemuseli spoluobčanům vysvětlovat, že opravdu nevidíte naplnění svého mužství (případně chlapectví) "ve stupindích pochůzkách po rodném městyse se spleteným falickým symbolem z vrbového proutí", jak to vtipně vyjádřil JD.
Vymyslel proto "geologickou" výpravu za trilobity a krásami skalních útvarů - od určitých nadmořských výšek totiž počet opilců s tatary klesá geometrickou řadou (možná to bude i přímá úměrnost:-)) a na hřebenech, kde leží sníh, je pak klid a mír:-).
Taktéž na skalních útvarech byl klid a mír - a dokonce jsme objevili něco úžasného. Patrně jsem skrz naskrz industriálně-velkoměstský tvor, neb jsem začal radostí křepčit při spatření rezavých pozůstatků těžby v jednom uzavřeném lomu - kam se hrabali trilobiti! Navíc jsme žádného nenašli, ale tuto "volné instalace v krajině", jak říká pan Cílek (autor mj. knihy Krajiny vnitřní a vnější), to byla nádhera!


Tomu říkám umění v krajině :-). Národní galerie hadr. Až mě zamrzelo, že s sebou nemám kvalitní fotoaparát - ale kdo to mohl čekat, když jsme jeli do přírody, a tu já valně nefotím. Krajinky a šťastné rodinky nechávám jiným - já ulítávám na barácích, rourách a ocelových nosnících:-). Což mi připomíná, že jsem včera JD slíbil, že zveřejním své fotky londýnského industriálu - elektrárny, nádraží, ocelové konstrukce, hasičské zbrojnice... Myslím na to.
No a na závěr ještě trochu té přírody, aby se chudinka neurazila... Takže: "příroda... příroda... příroda... kdyby vás to nebavilo, pane Norris, tak já to přepnu..." :-)



6 komentářů:

  1. Jeff Bezos našel motory:
    http://aktualne.centrum.cz/zahranici/amerika/clanek.phtml?id=739151
    My jsme našli ten zbytek.
    JD

    OdpovědětVymazat
  2. Já myslím, že vůbec nemusíme želet, že jsme se trefili o lom vedle a neviděli ty význačné vápencové vahrahy. Trosky Apolla 11 byly tisíckrát lepší:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sebastiane, tak mě napadá, Jeff má motory, my máme špičku a části třetího stupně... což to tak dát dohromady? Poshánět zbytek, zatmelit, trochu přetřít, sehnat nějaké dobrovolníky a zopakovat úspěch z roku 1969? O několika "dobrovolnících", které bych vystřelil na Měsíc bych věděl.
      JD

      Vymazat
  3. Hlasím se jako dobrovolník a poletím klidně až na Mars. ^^

    OdpovědětVymazat
  4. Hm... právě jsem tu poslouchal Space Oddity Davida Bowieho a jeho jiné kosmické pecky... Takže návrat 70.? :-) Jsem pro. Jen Mars bych asi vynechal - dle Mistra Bowieho jsou tam pavouci (viz Ziggy Stardust and Spiders from the Mars) a ty já nerad... Ale zase je tam i to vozítko, co s ním havaroval Howard Wollowitz...:-)

    OdpovědětVymazat
  5. Obávám se, že žádný návratový modul jsme tam nenašli...
    JD

    OdpovědětVymazat