neděle 12. ledna 2014

Ve světě knih...

Tak jsem včera nazval tuhle Siovu fotku - ve světě knih... aneb i marniví kluci čtou :-)


A pak mi došlo, jak moc knižní svět utváří ten náš, kurosawovský... že nebýt knih, nebyl by vlastně ani Sia...
Protože Sia je postavou z jedné mé oblíbené knihy - proto nemá mnou vymyšlený příběh, jak jsem zrovna nedávno vysvětloval (na rozdíl od Justýnka, jehož příjezd byl před dvěma lety avizován právě jeho příběhem... včetně tatínka, maminky, babičky i fotek z rodinného alba :-D).
Takže vlastně na doplnění - zde je příběh Siův:


V knize (skvělé detektivce!) Bangkok 8 Johna Burdetta - jenže je to dost smutné čtení a smutný příběh, proto tady ani nebudu nic víc o thajském prodejném klukovi z ulice, který si zachránil život tak, že se stal barovou zpěvačkou Fátimou, raději rozvádět...Pan Burdett to stejně sepsal mnohem líp.
Navíc: Sia přijel ke mně právě proto, aby tomu unikl a snad třeba časem zapomněl... Zatím nezapomněl - je to vidět i na fotkách, jak vedle té knihy tak nějak rázem posmutněl...


A Siova nová láska má taky pozadí literární... Nebo aspoň prozatímní princovo jméno, kterým ho Sia oslovuje, když na něj čeká, a čekání si krátí četbou a sněním...



A tady mi to ukázal názorně, kdybych to náhodou nepochopil... :-)


Samozřejmě to není pevně dáno, že Jeho Výsost z rodu Ringdoll se bude skutečně jmenovat Gendži... možná, až k nám dorazí, oznámí nám s nosánkem nahoru, že se přece jmenuje Subaru nebo Itači a jak to, že takovou samozřejmost nevíme...
Prozatím ale Sia čte a sní - a já s ním...
A přitom mně napadla spásná myšlenka - když je náš svět tak utvářen knihami a ta knižní zátiší se mi často s kluky úplně samovolně vytvářejí a nabízejí, nechť je z toho projekt! Tak!
Už nebudu muset Chris a Kvičce závidět jejich ušlechtilé projekty, které jsou mimo mé schopnosti, uděláme si náš malý skromný literární...
Knižní zátiší 2014 (aneb Čtenářský BJD deníček) :-)
Co přečteme, vyfotíme v nějakém "oduševnělém"zátiší!
Samozřejmě že ne všechno jízdní řády, manuály a příručky o údržbě lyží asi vypustíme... Anebo taky ne... :-D
Zveřejňovat budeme pravidelně měsíčně - rubrika: Knižní zátiší 2014!

3 komentáře:

  1. Neee, prosím, ani příručky a jízdní řády nevypouštět. To může být velmi douševnělé čtivo! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-D Dobrá, na přáni zachováme... Možná i příbalové letáky k práškům - zrovna nedávno jsem viděl jeden, co vypadal jako knížka BJD velikosti :-D

      Vymazat