čtvrtek 12. ledna 2012

Kauza Kotleta

S křížkem po funuse, ale přece - objevil jsem knihu "Bratrstvo krve: Hustej nářez" od Františka Kotlety. Jo, vyšla už před nějakým čáskem, ale tak nějak se mi dosud vyhýbala či co... 
Čímžto pádem jsem objevil i Františka Kotletu, autora. A hned jsem dal za pravdu všem, kteří používají označení 3K nebo KKK - hvězdná trojice Kulhánek-Kopřiva- Kotleta. Poté, co jsem se pokochal velmi kulhánkovitými 290 stranami textu a hodně se nasmál, jal jsem se vyptávati strýčka Googla, cože je Franta  vlastně zač a co případně dalšího napsal... A objevil jsem něco ještě lepšího, než je kniha samotná - objevil jsem legendu zvanou František Kotleta.
Neb vězte, drazí přátelé, že bruntálský řezník František Kotleta je úchvatnou mystifikací české krvákové literatury, skvěle propracovaný jako nebožka Žofie Jandová, blahé paměti, kterou si pro národní obrození vymyslel Čelakovský a spol.
Kdo je však František Kotleta, to se stále neví - i když zasvěcení redaktoři z Pevnosti ví, ale ti mlží... Existují názory, že je to sám Jirka Kulhánek nebo Martin Moudrý (neboť proti nim si Kotleta dovolí nejvíce vtipných invektiv). Ano - František Kotleta totiž poskytuje naprosto úchvatné rozhovory - viz třeba zde: http://www.fantasyplanet.cz/clanek/3433-rozhovor-s-frantiskem-kotletou
V nich se pak můžeme dočíst, kdo navštívil v Bruntále Kotletovo řeznictví a co si koupil - Jirka Kulhánek kilo prorostlého vepřového, což je frajeřina, " ne jako ten magor Moudrý, co přijel do Bruntálu na kole a koupil si dietní salám". Z toho řezník vydedukoval sexuální orientaci páně Moudrého a bál se před ním sehnout pro sekáček :-). Jo, abych nezapomněl - Štěpán Kopřiva, "ten magor, co napsal Asfalt", chtěl krůtí šunku :-).
První ukázky z Hustého nářezu se objevily na apríla, a pak se rok čekalo - jako pocta Jiřímu Kulhánkovi:-) - než kniha vyšla, takže už tehdy se mnozí domnívali, že šlo o pouhý žertík redaktorů Pevnosti a kniha nikdy nevyjde.
Leč vyšla :-). Svěží a plná hlášek jako Kulhánek za mlada a kolotoč tipů a pátrání po identitě autora se roztočil naplno.
Kdo je tedy František Kotleta?
Tipů je několik, spíš víc než míň - od Kulhánka, Moudrého, Hokra, Němce až po J.W. Procházku, případně všechny dohromady. Sám Kotleta totiž v jednom z oněch legendárních rozhovorů jednou užil množného čísla - a na vysvětlenou dodal: "Nás je mnoho" (smích).
Také tipuju kolektiv - možná ani ne spisovatelský, jako celkově autorský: jeden píše, druhý vymýšlí PR, další poskytuje rozhovory... Všechny stopy směřují do redakce Pevnosti, což je nejen další cíl invektiv záhadného autora, ale její vybraní členové navíc F. Kotletu zastupují na křestech či conech, když mu do toho na poslední chvíli něco vleze a on se tak nemůže zúčastnit osobně:-).
V samotné knize je pak pod svým vlastním jménem nezapomenutelně zvěčněn Tomáš Uhřík, jeden z pevnostních guru a tehdejší šéfredaktor...
Nuž tedy - pátrejme, dedukujme!
Já ještě po objevení tohoto úchvatného životopisu jednoho z dvorních redaktorů Pevnosti a také autora - http://www.sarden.cz/lide-leos-kysa - všemi deseti hlasuju pro zařazení do kolektivu nebo na užší výběr pro Leoše Kyšu. Tohle hodně zavání kotletou:-) - a kromě bruntálského inkubátoru mají společné ještě něco: Kyša taky začíná na K!



Zábavný životopis Františka Kotlety pak viz zde: http://www.freetimepublishing.cz/autor/kotleta-frantisek

Taky jste tak napnutí? :-)

11 komentářů:

  1. Marně brouzdám po Bruntále, hledaje řeznictví a uzenářství páně Kotlety. Jako všichni ostatní si pokládám otázku, je-li vůbec v Bruntále nějaké Kotletovo řeznictví, je-li vůbec nějaký pan Kotleta a je-li vůbec Bruntál. Vzhledem k tomu, že jsem kdysi jako malý chlapeček tímto městysem projížděl, dovolil bych si jen na poslední otázku odpovědět ano. Ano, toto bájné město opravdu existuje. Ovšem pan Kotleta, tedy oba autoři známí jako hvězdná trojice, jinak také KKKK, je s největší pravděpodobností postava mýtická, jejíž pravá tvář jest obestřena tajemstvím, stejně jako její morfologie, fyziologie, nebo struktura DNA. Je to ten, jehož jméno se nesmí vyslovit. A bude to nejspíš velmi úspěšný řezník, neboť vlastní minimálně dvě řeznictví, jak je patrno z následujících obrázků:
    www.sarden.cz/storage/reznictvi_kotlet_1.jpg
    www.sarden.cz/storage/reznictvi_kotleta.jpg
    z tohoto obrázku:
    http://www.eklasa.cz/img/content/contests/reznici/reznictvi_u_aronu.jpg
    to ovšem vypadá, že pan Kotleta se ve skutečnosti jmenuje Aron...
    JD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že jsi položil zásadní otázku - Je vůbec Bruntál?! To, že jsem znal několik lidí, kteří tvrdili, že jsou z Bruntálu, nic nedokazuje... Oni ovšem taky říkali "Břuntál" :-)
      Ovšem "oba" autoři, známí jako "trojice" se 4K, to mě zmátlo... něco mi uniká :-). Že by 2+3+4, tedy 9? Nebo x = 4K/2-3? Nebo...:-)
      No, jak pravil sám mýtický FK: "Nás je mnoho" :-)

      Vymazat
    2. Kdoví, jestli těch měst není nakonec víc. Město se má jmenovat Bruntál, Ty znáš jméno Břuntál a já jsem ještě slyšel Břunťál. A znají ho všude: Брунталь, פרויידנטל, Μπρουντάλ, Vallis Gaudiorum, ברונטאל, Bruntalis, برونتال, Freudenthal... A taky je možnost, že v každém státě mají svůj vlastní Bruntál.
      JD

      Vymazat
    3. P.S.: Vallis Gaudiorum - Údolí radosti
      JD

      Vymazat
    4. Tady je skutečné foto toho dalšího řeznictví :-) http://www.reznictviklepis.cz/o-nas

      Vymazat
  2. Údolí radosti?!:-) Jestlipak o tom sami obyvatelé vůbec slyšeli - asi by se divili i ušima:-)
    Ano, vlastní Bruntál do každého státu! :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Hehehe. Ale Bruntál opravdu existuje! Na vlastní oči jsem ho viděla.

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj!jsem z Opavy a musím dát za pravdu všem co nevěří na Bruntál.Existuje totiž město,ale správně se nazývá Bruntali,podle vzoru prdeli.Jestli existuje nějaká Kotleta a jak se sklonuje to jako vegetarián nevím!

    OdpovědětVymazat
  5. Pres Brutal jsem 4x projizdel takze vim ze existuje :)

    OdpovědětVymazat
  6. Martin Moudrý to není. Ptal jsem se ho osobně na jednom nejmenovaném diskuzním fóru a on se také domnívá, že to je práce lidí z Pevnosti.

    OdpovědětVymazat
  7. Ano ,Bruntál skutečně existuje, shodou náhod jsem se tam taky narodil a ještě větší s Frantou chodil do školy (základní) ,ale jen jeden rok se tam mihnul, protože asi 9x propadl. Jinak je to pohraniční sudetské,bývalé německé město jak už bylo řečeno Freudenthal, což je myslím rozkvetlé údolí :) T.

    OdpovědětVymazat